środa, 30 stycznia 2013

BANANOWE NIEBO W USTACH!

Witajcie!
Większość z nas odreagowuje swój stres jedząc przeróżne słodkości. To kobiety wybierają się na plotuchy przy kawie i ciachu :) Dlatego mam dla Was przepis na świetny deser, który miałam okazję zrobić wczoraj dla znajomych! Jeśli lubicie banany, sos toffi, bitą śmietanę i kawę jest to deser dla Was!


Składniki: (porcja dla 6 osób)
- 3 banany
- 1 bita śmietana
- 1/2 tabliczki czekolady (gorzka bądź mleczna)
- sos toffi
- 1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej
- 200g orzeszków ziemnych (nie solonych)

Zaczynamy od pokrojenia bananów w plastry. Kładziemy je na dnie pucharka (ok. 8 szt.) polewamy sosem toffi (ja zrobiłam to w dużej ilości ponieważ go uwielbiam). Następnie przyrządzamy sobie krem kawowy z łyżeczki kawy rozpuszczalnej i bitej śmietany. Same wyregulujcie intensywność kawowego kremu dodając więcej bądź mniej bitej śmietany! Ja zrobiłam delikatny krem.


Taki krem układamy na nasze banany polane sosem toffi ( ok. 2-3 łyżeczki). To wszystko posypujemy lekko zmielonymi orzeszkami ziemnymi.


Następny krok  to starcie czekolady na drobnych oczkach i posypanie nią orzeszków. Na to układamy 3 plasterki bananów (można je polać sosem toffi  jeśli lubicie bardzo słodkie desery) Wszystko przykrywamy warstwą bitej śmietany, polewamy sosem toffi i posypujemy startą czekoladą:) I gotowe!


Wstawiamy na 20 min. do lodówki i jemy :))


Dosłownie bananowe niebo w ustach :)  Deser przygotowuje się w ok. 30 min ! 

Pozdrawiam 
Aleksandra



Brak komentarzy: